nedeľa 30. júla 2017

Máj, jún a júl pre 6 hláv/12 blokov - Mai, Juni und Juli fuer 6K/12B

Už sú to 2 mesiace, čo som na blog nepridala vôbec nič..... akosi sa mi v lete nechce, je teplo, vonku je krásne a neviem sa  prinútiť niečo napísať. Ale dokončila som ďalší blok pre 6 hláv/12 blokov a neukázala som ešte ani bloky, ktoré som šila v máji a v júni...   
Takže tu ich máme. Počítate správne, nie sú 3 ale 4. Ušila som bonusový blok podľa Gesine.

Es sind schon 2 Monate, das sich auf meinem Blog nichts getan hat........ im Sommer bin ich irgendwie faul, es ist warm, drausen ist so schön und ich kann mich nicht dazu zwingen wenigstens etwas zu schreiben. Aber ich habe den Juli Block von Dorthe – 6 Köpfe/12 Blöcke fertig genäht und da muss ich euch auch die Blöcke, die ich im Mai und Juni genäht habe. Also da sind sie. Ja, Ihr rechnet schon richtig, es sind 4, ich habe den Bonus Block von Gesine genäht.


V máji si pre nás pripravila ďalší blok Katharina/Greenfietsen.  Blok sa volá Dutchman´s Puzzle. Blok sa šije z letiacich husí a pre mňa skutočne fuška, nie vždy sa mi podarí  jednotlivé časti bloku pospájať tak, aby som niektorej húske neodkrojila zo špičky.......... Tak ako mnoho tradičných blokov, aj  tento má svoju históriu. Jeho korene siahajú  minimálne do  roku 1890. V roku 1898 bol blok uverejnený v časopise Ohio-Farmer. Farmárske časopisy v tom období zohrávali veľkú úlohu v šírení patchworkových blokov. Pri hľadaní názvu pre blok sa nechali ženy v tej dobe pravdepodobne inšpirovať tým, čo každý deň videli a to husy a vodné mlyny. V USA boli vraj postavné milióny vodných mlynov, najstaršie boli postavené okolo roku 1630 holandskými osídlencami na východe Ameriky, tzv. Novom Holandsku, ktorého centrom bol Nový Amsterdam, dnešný New York. O letiacich husiach sa hovorilo ako o nejakom kóde, alebo kompase pre otrokov, ktorí boli na úteku. Letiace husy mali smerom svojho letu ukázať utečencom smer cesty do Kanady, kde na nich mala čakať sloboda. Otroci najčastejšie utekali od svojich pánov na jar a nasledovali smer letiacich husí, ktoré smerovali na sever,  na miestach, kde husy oddychovali počas svojho letu, našli utečenci vodu, potravu a miesto na spanie.  

Im Mai hat sich fuer uns ein Block Katharina/Greenfietsen vorbereitet. Ihr Block heist Dutchman´s Puzzle und der wird von lauten Flying Geese zusammen gesetzt. Für mich schon eine Herausforderung, den es gelingt mir nicht immer allen Geeses die Spitze schoen spitz zu lassen..... Ich hoffe dass die Katharina nichts dagegen hat, wenn ich Ihre Erzählung über die Vergangeheit von diesem Block in meine Sprache  kurze übersetze.


Júnovi blok je od Gesine/Allie and me design. Tento blok sa volá ananas. A šil sa krásne. Aj tento blok ako skoro každý jeden tradičný blok má svoju históriu. Blok Ananás vychádza z tradičného bloku Log Cabin.  Štvorec v strede znázorňuje ohnisko osídleneckeho domu, pásiky našívané okolo stredového švorca majú znázorňovať steny domu, jednu radu za druhou. Kombináciou svetlých a tmavých látok vzniká svetlá a tmavá strana bloku, tak ako má dom svoju slnečnú a tienistú stranu. Ako bonusový blok Gesine pridala Log Cabin, ktorý som ušila tiež.

Der Juni Blok ist von der Gesine/Allie and  me. Und es ist der Pineapple Block und als Bonus Bock ist gleich der Log Cabin dabei. Ich habe beide genäht, aber von dem Ananas Block bin ich begeistert. Der Log Cabin habe ich genäht, den das war der erste Block, der ich von Patchwork ueberhaupt gelernt habe und von diesen Blocken habe ich meine erste Decke genäht, die bei mir immer noch im Wohnzimmer sein Platz hat...... wie stolz ich war, wenn die Decke fertig geworden ist - hier kann mann sie sehen.  



A už prichádzame k júlovému bloku, ktorý je od Dorthe/Lalalapatchwork. Dorthe šije krásne moderné quilty a jej blog je pre mňa veľkou inšpiráciou.  Dorthe si pripravila pre nás blok Snail´s Trail, Slimačí chodník..........zábavné, ako ťažko v slovenčine nájsť správny preklad pre blok...... Tento blok má niekoľko príbuzných a každý z nich má svoje meno ako napr. Indiana Puzzle, Monkey Wrench, Friendly Hand. Rozšírený začal byť tento blok a jeho obdoby v rokoch 1920-1930, ale pravdepodobne je ešte starší, nakoľko šírenie tohto bloku začalo vydávaním časopisov na konci 19. storočia pre vidiecke obyvateľstvo a  návody sa šírili od jednej susedky k druhej.........Ženy farmárov sa delili o svoje poznatky a znalosti medzi sebou, stretávali sa a spoločne šili....Mladší sa učili od starších. V The Quilt Index môžete obdivovať približne storočné quilty s blokmi Snail´s Trail.

Und entlich kommen wir zu dem Juli Block von Dorthe/Lalalapatchwork. Dorthe näht wunderschöne moderne Quilts und Ihr Blog ist für mich grosse Inspiration. Dorthe hat für uns der Block Snail´s Trail vorbereitet. Die Übersetzung in slowakische Sprache war sehr lustig und ich musste schmunzeln, wie schwierig ist es, die Nahmen der Blöcke in slowakisch  zu uebersetzen. Dorthe hat hoffe ich, wie die Katharina,  nichts dagegen, wenn ich Ihre Erzählung ueber den Block ins slowakische übersetzt habe.


Tak a som konečne na konci.......ale išlo to vcelku rýchlo, asi sa musím len prinútiť....

Und entlich bin ich schon am Ende.....aber es ging ja ganz flot, ich muss mich nur immer ueberwinden....

Prajem pekný deň

Ein schoenen Tag

Jana



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Moje milé virtuálne priateľky a návštevníčky blogu, ďakujem za návštevu blogu a milé komentáre.
Vždy ste u mňa vítané a teším sa na Vašu ďalšiu návštevu
Jana

Milé vituálne priateľky a návštevníčky , ďakujem za Vaše zastavenie sa na mojom blogu a za milé komentáre. Teším sa na Vašu ďalšiu návštevu a Vaše komentáre